Сторінка музкерівнака

Сторінка музкерівнака  

Педагогічне кредо:
«Я – музичний керівник і цим пишаюсь.
Це спалах серця і моя це доля.
Летить душа у світ музичний,
Це вибір мій, а не з чиєїсь волі».

Музичний керівник працює над проблемою: «Формування креативної особистості засобами музичного виховання».

Музичне навчання в дитячому садку

 Вітаємо на сторінці музкерівника ДНЗ Ясочка

Музика володіє можливостями впливу не тільки на дорослих, а й на дітей самого раннього віку. Більше того, і це доведено, навіть внутрішньоутробний період надзвичайно важливий для подальшого розвитку людини: музика, яку слухає майбутня мати, робить позитивний вплив на самопочуття дитини, що розвивається (може бути, і формує його смаки і переваги). Зі сказаного можна зробити висновок про те, як важливо створювати умови для формування основ музичної культури дітей дошкільного віку.

Основними завданнями музичного виховання можна вважати:

  • Розвивати музичні і творчі здібності (з урахуванням можливостей кожного) за допомогою різних видів музичної діяльності.
  • Формувати початок музичної культури, сприяти формуванню загальної духовної культури.
  • Успішне вирішення перерахованих завдань залежить від змісту музичного виховання, перш за все від значимості використовуваного репертуару, методів і прийомів навчання, форм організації музичної діяльності та ін.


Основні напрями роботи музкерівника в ДНЗ Ясочка  

    У дитині важливо розвивати все найкраще, що закладено в ньому від природи, враховуючи схильності до певних видів музичної діяльності. На основі різних природних задатків формувати спеціальні музичні здібності, сприяти загальному розвитку. Музичні здібності дітей проявляються у кожного по-різному. У деяких вже на першому році життя всі три основні здатності : відчуття ладу, музично-слухові уявлення та почуття ритму - виражаються досить яскраво, швидко і легко розвиваються. Це свідчить про музичність; в інших пізніше, важче. Найбільш складно розвиваються музично - слухові уявлення - здатність відтворювати мелодію,  точно її, інтонуючи, або підбирати її по слуху на музичному інструменті. У більшості дітей ця здатність проявляється лише до п’яти років. Але відсутність раннього вияву здібностей, як підкреслює музикант-психолог Б. М. Теплов, не є показником слабкості або тим більше відсутність здібностей. Велике значення має те оточення, в якому росте дитина (особливо в перші роки життя). Ранній прояв музичних здібностей спостерігається, як правило, саме у дітей, які отримують достатньо багаті музичні враження.

   Основною формою музичної діяльності в дитячому саду є заняття, які передбачають не тільки слухання музичних творів доступних для сприйняття малюків, навчання їх співу, рухам у музичних іграх і танцях, а й навчанню їх грі на дитячих музичних інструментах. Інтерес до оркестру дитячих музичних інструментів, як засобу музичного виховання , є  великим. Видатні музиканти просвітителі Б. Асаф ’єв, Б. Яворський, австрієць К. Орф підкреслювали значення активних форм музичної діяльності дитячого оркестру як основи елементарного музикування та розвитку дітей. Велике значення оркестру дитячих інструментів додавали і творці діючої у нас системи музичного виховання дітей дошкільного віку.

Першими інструментами для дітей були ксилофон і металофон. На сучасних ксилофоні і металофоні зображуються назви звуків і їх розташування на нотному стані. Граючи на таких інструментах, діти практично засвоюють елементи музичної грамоти. До групи мелодійних інструментів ввели дитячу цитру, баян, флейту, гобой.

«Любов до музики виховуємо змалечку»

Дуже часто батьки ставлять такі запитання:

  • чи можна розвинути музичні здібності дітей?
  • які види художньої діяльності оптимальні для дошкільників?
  • коли і як прилучати малят до музики?

     Музика для малюка – чарівний світ радісних почуттів і переживань. На думку вчених, музичний розвиток починається дуже рано. Пригадайте, як сприймала музику ваша дитина, коли їй не було ще й року: маля прислухалося, усміхалося. Спершу ви спонукали дитину плескати в долоньки, розгойдуватися в такт музики, а дещо пізніше помітили, що вона й сама цього прагне. А як полюбляють малята дитячі пісеньки, мультфільми, у яких багато музики! Розвиток музичних здібностей може здійснюватися в різноманітній діяльності, яку організує з дитиною дорослий: під час занять співами, ритмікою, танцями, слуханням музики, гри на дитячих музичних інструментах. Дуже важливо розвивати в дитині емоційну чутливість до музики. Для цього потрібна різноманітна музика: весела, сумна, повільна, швидка. Ось ви ввімкнули програвач. Подивіться, як поводиться дитина під час слухання музики: чи захоплена вона твором, який слухає? Про це можна судити за її позою, рухами, мімікою, жестами. Уже в дошкільні роки в дитини з’являються улюблені твори, вона охоче їх слухає, намагається наспівувати. Дитину захоплює звучання власного голосу чи музичного інструменту. Дитина 4-5 років може визначити жанр музичного твору. Можна запропонувати послухати декілька п’єс П. Чайковського з дитячого альбому «Нова лялька», «Хвороба ляльки». «Послухай уважно музику, - кажете ви. – Подумай, яка вона, про що можеш розповісти». Щоб посилити сприймання музичного твору, можна використовувати музику як фон під час розглядання картини, малювання чи ліплення. Чим частіше вдома звучатиме музика, тим більше шансів виховати в малюка любов до неї.

БЕРЕЖІТЬ ДИТЯЧІ ГОЛОСИ

У дошкільних навчальних закладах, удома, на дитячих святах (днях народження), на вулиці дуже часто просять дітей голосно відповідати, читати вірші, співати, щоб усім було чути. То ж дорослі мають запобігати щонайменшому перегріванню голосових зв’язок у малюків, слідкувати, щоб режим дитячої розмови був помірним, заборонити дітям надто голосно сміятися.

Голосовий апарат – це частина нашого організму і за його станом треба стежити. Оскільки основну увагу на музичних заняттях приділяють співам, потрібно дотримуватись правил його гігієни і охорони, а саме:

  • уникати тривалого мовленнєвого навантаження, крику;
  • не дозволяти дитині співати під час хвороби, а також на вулиці в холодну пору року;
  • максимально обмежити вживання дітьми газованих напоїв, а також надто холодних і гарячих, гострих і холодних страв.

На голосову функцію дуже впливає хвилювання. Саме тому батьки та ми, педагоги, повинні подбати про створення позитивного клімату в дитячому колективі та в родині.