Звіт деректора закладу

ЗВІТ

директора  закладу дошкільної освіти м. Вишгород, Київської області

Коваленко Наталії  Анатоліївни

за підсумками 2024 року

 

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 року № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад та Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед колективом та громадськістю, щорічно проводиться звітування керівників навчальних закладів.

Мета звітування: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Юридична адреса закладу07301  Київська  обл., м. Вишгород, вул. Дніпровська 9-А.

 

Контакти:     ел.адреса dnzcheburashka_vshg@ukr.net.net

Мова навчання : українська

Загальна технічна характеристика:

·         функціонує з 1981 року –загальною площею 1.1856 м2;

·         проектна потужність закладу розрахована на 320 місць.

        В 2023р. навчальному році в закладі функціонувала 13груп, з них 5 інклюзивні групи

Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем

 з 7:30 до 18:00 .

Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема: Конституції України, Законів України «Про освіту» , «Про дошкільну освіту» , Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України   від   12.03.2003   № 305   (із змінами).Базового компоненту дошкільної освіти України , Закону України «Про охорону праці», Кодексу цивільного захисту України,Закону України « Про мови», Закону України «Про відпустки», «Про дорожній рух», Закону України «Про цивільну оборону», Кодексу про працю, освітньої програми «Дитина» , а  також відповідно власного Статуту і річного плану роботи закладу.

Статут ДНЗ «Чебурашка» відповідає Положенню про дошкільний навчальний заклад та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу.

        Впродовж 2024 н.р. групи комплектувалися за віком дітей і з урахуванням побажань батьків.   

Відрахування дітей з ДНЗ, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад.

Всього в закладі виховується 430 дошкільнят. старшого дошкільного віку-136, середній – 129, молодшого - 109, ясельного віку- 58.

Всього працівників у закладі дошкільної освіти – 69 З них педагогів 31 і 38 техперсонал. Всі члени колективу чесні, добросовісні, люблять дітей, вміло виконують свої посадові обов’язки.   

Враховуючи  аналіз освітньої і методичної роботи, наш заклад працював над такими завданнями:

·         збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров`я дітей дошкільного віку;

·         формування патріотичного світогляду дошкільнят на основі етнічного, територіального та державницького патріотизму.

                 Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання дітей педагоги перебували у постійному творчому пошуку, експериментували та впроваджували сучасні перспективні методики.

Вся методична робота підпорядкована річному плану роботи.

Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, перспективного педагогічного досвіду.

                     Систематично забезпечувалась участь педагогічних працівників у     методичних заходах для педагогів закладів дошкільної освіти громади згідно з планом роботи соціально-гуманітарного управління освіти Вишгородської  міської ради.

Під час проведення різних форм роботи з дітьми педагоги використовують презентації та відеоролики, зокрема  під час освітньої діяльності та  у роботі з батькамиВідповідна  робота дає змогу взаємодіяти та передавати інформаційний матеріал швидше, підвищувати динаміку занять та ефективність сприйняття матеріалу за рахунок більшої кількості ілюстрованих матеріалів, що сприяє ефективному засвоєнню знань.

 Метою роботи колективу закладу дошкільної освіти є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати мети, правильно будувати своє життя. Встановлено, що наші випускники готові до подальшого навчання. Більшість з них проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе в соціумі. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі – школяра. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, у них сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

 

 

Одним з головних завдань функціонування закладу дошкільної освіти є взаємодія з сім’єю. Розуміючи вплив родини на виховання дітей, педагоги нашого закладу активно співпрацювали з батьками, вчасно відгукувались на їхні запити, залучали членів сімей до освітнього процесу групи та життя садочку. Щодо удосконалення і модернізації роботи з родинами, педагоги працювали над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей, навчання дошкільнят жити у злагоді з довкіллям та з собою. Разом з батьками педагоги закладу навчались будувати стратегію розв’язання конфліктів, допомагати дитині уникати конфліктних ситуацій. З цією метою проводилися різноманітні форми роботи, зокрема: консультації, батьківські збори, свята та розваги, конкурси тощо. Організовані інноваційні форми роботи з батьками  сприяли підвищенню їх педагогічної компетентності, допомогли позитивно впливати на якість виховання і розвитку дошкільнят.

        З метою залучення родин до участі в освітньому процесі закладу дошкільної освіти, обладнаний інформаційний куточок для батьків, в якому розміщено інформацію про життя і діяльність дітей в закладі.  Батьки спільно з адміністрацією обговорюють проблеми розвитку закладу дошкільної освіти та приймають рішення щодо посильної допомоги закладу.

Однак, потребують покращення та удосконалення питання щодо інформування ролі  дошкільної освіти в соціумі, індивідуальний підхід до роботи з окремими  сім’ями вихованців.

         В умовах  воєнного стану в закладі було запроваджено дистанційне надання освітніх послуг. У закладі дошкільної освіти для дистанційної роботи було налагоджено взаємодію з педагогами та батьками через засоби комунікації: Viber, Facebook,Телеграм,програму ZOOM. Для онлайн-спілкування в спільноті Facеbook  було створено групу «ДНЗ Чебурашка», де розміщувались практичні поради по організації дистанційної роботи та  різноманітна інформація методичного змісту для роботи з дітьми та батьками; крім того педагоги мали можливість обмінюватися цікавими ідеями та матеріалами по роботі з дітьми.

 Для ефективного та якісного забезпечення освітнього процесу ДНЗ в умовах дистанційної роботи, педагоги мали технічні можливості для організації дистанційного навчання, вдосконалювали свої навички у володінні інформаційно-комп’ютерними технологіями, постійно підвищували свій професійний рівень.  Крім того, педагогічні працівники опрацьовували фахову методичну літературу, виготовляли дидактичний матеріал для освітньої роботи з дітьми.

За період віддаленої роботи педагоги закладу стали учасниками Всеукраїнських заходів: онлайн-семінарів, вебінарів, тренінгів та майстер-класів і додали академічні години до міжатестаційного періоду та цікаві знання до свого професійного педагогічного досвіду.

Визначальним чинником, від якого залежить якість і кінцевий результат будь-якого закладу освіти є його кадрове забезпечення. Наш заклад забезпечений педагогічними кадрами і технічним персоналом.   

          Адміністрацією закладу значна увага приділяється здійсненню внутрішнього контролю за якістю освітнього процесу. Найчастіше використовуються такі форми контролю, як  оперативно-оглядовий, вибірковий, тематичний, комплексний.

          У рамках контролю і керівництва освітнім процесом у 2024 навчальному році здійснювались: тематичне вивчення  стану роботи з розвитку духовного потенціалу особистості дошкільників на засадах патріотизму; а також стану роботи з використання різноманітних методів навчання у дітей в процесі вивчення математики; оперативно-оглядовий контроль за готовністю педагога до робочого дня; попереджувальний контроль за змістом і якістю перспективного і календарного планування; вибірковий контроль за дотриманням режиму дня з урахуванням вимог програми.

          Постійного контролю вимагали такі питання, як виконання інструкції з охорони життя і здоров’я дітей, організація харчування, виконання санітарного режиму, дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, техніки безпеки  та охорони праці, збереження майна, зміцнення матеріальної бази та ін.

         Щорічно видається достатня кількість наказів організаційного та виробничого характеру. Прийняті накази є актуальними, узгоджені із діючими нормативно-правовими документами, є дієвими і конкретними по змісту.

Згідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», навчальний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя. Робота нашої установи в цьому напрямку здійснюється через створення умов для безпечного перебування дітей в закладі, нешкідливого утримання дошкільнят, організацію догляду за дітьми, роботу з колективом по охороні праці та безпеці життєдіяльності, організацію освітнього процесу з дітьми з питань охорони життя і безпеки життєдіяльності.

Кожен працівник проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей в закладі дошкільної освіти, про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників і персоналу.

На виконання Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, в ДНЗ «Чебурашка» розроблені та затверджені інструкції з охорони праці , інструкції по дотриманню працівниками безпеки діяльності під час організації освітнього процесу, посадові та робочі інструкції для всіх категорій працівників.

         Поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, пропаганди здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків, вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій було досягнуто в рамках проведення Тижнів  знань  з  основ  безпеки  життєдіяльності. З дітьми було проведено цікаві змістовні заняття ,бесіди ,консультації для батьків.

        Згідно Закону України «Про охорону праці», систематично з працівниками проводилися вступні, первинні та повторні, цільові інструктажі  з питань охорони праці, пожежної безпеки, які реєструвалися у відповідних журналах за підписами інструктуючого та інструктованого, видавалися накази щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників та дітей.

        Також щоденно проводився температурний скринінг дітей і персоналу за період роботи закладуь в офлайн режимі. у зв’язку з коронавірусною хворобою із записом у журналі.

         У закладі дошкільної освіти проводиться робота з вирішення проблем соціального захисту вихованців. Своєчасно виявлялися і ставилися на облік діти  з багатодітних та малозабезпечених родин, які потребують соціального захисту. У 2024 навчальному році заклад відвідували 28 дітей з багатодітних сімей;  2 дітей з інвалідністю.     

            Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 26.02.2013 року №202/165 ,а Потанова КМУ від 24.03.2021р № 305. «Про затвердження норм та Порядку організації харування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».

Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень задовільний. Кухонне обладнання, посуд у достатній кількості.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. На належному рівні ведеться ділова документація по харчуванню. У ДНЗ організовано систему постійно діючих процедур заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) операторами ринку на харчоблоці.

З боку адміністрації закладу дошкільної освіти здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил. З метою впровадження науково-обгрунтованих раціонів харчування дітей, в закладі було розроблено чотирьохтижневе меню, картотека МОЗ З боку вихователів здійснювався постійний контроль за культурою харчування вихованців. Режим харчування організовувався відповідно до організації життєдіяльності дітей віком від 2 до 6(7) років.

        Під час приготування страв кухарем суворо дотримується потік виробничого процесу. Обробка сирої і готової продукції здійснюється на різних столах згідно маркування з дотриманням  всіх правил холодної і термічної обробки продуктів. Видача готових страв здійснювалась відповідно до часу, визначеного графіком видачі їжі. Батьки систематично отримували конкретні відомості про продукти харчування, які дошкільнята отримували протягом дня. Для цього у закладі дошкільної освіти вивішувалося денне меню. Вся продовольча сировина надходила в заклад із супровідними документами - сертифікат якостіЯкість продуктів у день надходження та якість готової їжі щодня перевірялися старшою медичною сестрою та сестрою з дієтичного харчування. Вносились записи  у відповідних журналах. Набір продуктів за основними групами  та  видами,  а  також терміни реалізації дотримувалися відповідно до діючих вимог.

Продукти харчування та продовольча сировина зберігаються у складському приміщенні. Для зберігання швидкопсуючих продуктів використовується холодильники та морозильні камери. Забезпечується товарне сусідство.

Аналіз стану харчування показав, що воно є якісним ,безпечним , кращим у порівнянні з минулим роком. Аналіз виконання норм харчування за звітний рік становить 81%.

У 2024 навчальному році у закладі дошкільної освіти було забезпечено харчуванням дітей пільгових категорій. Безкоштовно харчувалися в закладі дошкільної освіти  2 дітей з інвалідністю, 28 дітей з багатодітних сімей та діти батьків УБД – 55, ВПО – 35, 2 дитина зі статусом «Дитина війни», мобілізовані 18.

   Силами працівників нашого закладу проведено  упорядкування   території: висаджені 15 фруктових та інших дерев, квіти 400     шт. та кущі 20 шт.

Заклад освіти було забезпечено

Миючи та дезінфікуючи засоби127 359.00 грн.

Канцелярськи приладдя – 69 240.00 грн.

Двері пожежні -  14 180. 00 грн,

Бензин -   5 699.00 грн.

Диз. паливо – 23 010.00 грн.

Бак – 19 400,00 грн.

   Таким чином, річний план за 2024 навчальний рік колективом ДНЗ в основному виконаний, поставлені цілі досягнуті.

  На завершення хочу подякувати усім: Вишгородській міській раді, соціально-гуманітарному відділу Вишгородської  міської ради, працівникам ДНЗ «Чебурашка» батькам наших вихованців за спільну допомогу у забезпеченні функціонування закладу.